Khasiat Bawang Putih, Tips Kesihatan

Khasiat Bawang Putih

Bismillah,
Bawang Putih merupakan salah satu dari 6 bahan dalam formulasi Angio Jus, mungkin ramai dah tahu khasiatnya tapi kak liza share jugala untuk yang belum tahu ya😊

KHASIAT BAWANG PUTIH

khasiat bawang putih
Khasiat Bawang Putih

1. Antibakteria.
Bawang putih membantu kawal jangkitan bakteria, wabak penyakit berjangkit, kulat dan jangkitan cacing. Bawang putih segar membantu mengelakkan keracunan makanan dengan membunuh bakteria seperti E. coli dan Salmonella enteritidis.

2. Merawat Jangkitan Kulit.
Bahan kimia yang terdapat dalam bawang putih mampu rawat jangkitan pada kulit seperti ringworm

3. Mencairkan Darah
Bawang putih membantu elak terhasilnya gumpalan darah dalam badan.

4. Mengurangkan Tekanan Darah
Allicin, bahan kimia dalam bawang putih membantu rendahkan tekanan darah. Hydrogen sulphide yang terhasil, membesarkan saluran darah dan bantu kawal tekanan darah.

5. Melindungi Jantung.
Bawang putih melindungi jantung dari masalah Kardiovaskular seperti serangan jantung dan Atherosclerosis. Bahan kimia yang mengandungi ciri Sulfur dalam bawang putih mampu elak saluran darah dari tersumbat dan melambatkan proses Atherosclerosis(arteri mengeras).

6. Merendahkan Paras Kolestrol
Bawang putih boleh merendahkan paras Triglycerides darah dan Kolestrol. Menghalang pembentukan plak plak pada daluran darah.

7. Melawan Alergi
Bawang putih dikenali dengan ciri-ciri anti radang. Ia membantu badan melawan alergi.

9. Masaalah Pernafasan
Penggunaan bawang putih setiap hari boleh mengurangkan kebarangkalian terkena demam dan selsema. Bawang putih juga mengurangkan jangkitan pada saluran pernafasan dibahagian atas. Ia juga membantu mengurangkan masalah Asma dan masalah pernafasan.

Untuk order Angio Jus dengan harga diskaun, boleh order melalui page tempahan atau klik link 👇

http://angiojuskolesterol.wasap.my/